امروز دوشنبه 07 آبان 1403

پیام استاندار ایلام به مناسبت روز مهندس

تاریخ ارسال : 1402/12/07 09:08 نویسنده : مدیریت

پیام استاندار ایلام به مناسبت روز مهندس

🔹استاندار ایلام به مناسبت روز مهندس پیامی صادر کرد

به گزارش روابط عمومی سازمان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، متن پیام دکتر حسن بهرام‌نیا به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

پنجم اسفندماه، سالروز تولدِ دانشمند بزرگ و نامدار ایرانی، خواجه نصیرالدین طوسی به نام «روزِ مهندس» نام‌گذاری شده است و این روز فرصتِ مغتنمی برای ارج نهادن به نام و جایگاه مهندسان و قدردانی از زحمات، خدمات و دستاوردهای آنان، به‌ویژه در توسعه و پیشرفت‌ کشور و استان است.

مهندسان به عنوانِ بنیان‌گذاران آثار تمدن بشری، معماران بناهای زیبای سنتی و فرماندهان نوآور دنیای مدرن، در واقع سرمایه‌های ارزشمند جامعه هستند که با خلاقیت، خردگرایی، خودباوری و قدرت تحلیل، راه رسیدن به توسعه‌ی پایدار را هموار می‌سازند.

در تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی از دوران دفاع مقدس تا عرصه‌های سازندگی کشور تا روزهایی که تحریم‌های ظالمانه و سنگین دشمنان، استقلال و اراده‌ی ملت ما را نشانه گرفته است، مهندسان خلاق، توانمند و متعهد این مرزو بوم با شایستگی و تکیه بر توان و فرصت‌های داخلی با روشن‌نگه داشتن چراغ امید، راه آینده‌ی پیشرفت و توسعه‌ی کشور را هموار کرده و برای سازندگی و آبادانی ایران اسلامی از وجود خود مایه گذاشته‌اند.

در این میان مهندسان متعهد و دلسوز ایلامی در عمران و آبادانی این دیار در حوادث و رخدادهای گوناگونی چون دوران دفاع مقدس، دوران سازندگی، دوران تحریم، در حوادث و بلایای طبیعی و ... نقش بی‌بدیلی داشته‌اند.

اینجانب، «روز مهندس» را که روز تجلیل از پیشاهنگان پیشرفت و سازندگی و روزِ پاسداشت خرد، خلاقیت، تلاش و خدمت است را به مهندسین عزیزان در سرتاسر استان ایلام تبریک عرض می‌نمایم. امیدوارم این قشر پویا، اثرگذار و توانمند در عرصه‌ی اندیشه و عمل، در سپهرِ خدمت‌رسانی، خوش بدرخشند و همواره قرین توفیق، تحول و توسعه برای استان و ایران اسلامی باشند.

حسن بهرام‌نیا
استاندار ایلام

برچسب ها :