امروز شنبه 06 مرداد 1403

کمیته مبانی قیمت گذاری خدمات مجریان ذیصلاح

تاریخ ارسال : 1403/02/19 09:36 نویسنده : مدیریت

جلسه کمیته مبانی قیمت گذاری خدمات مجری ذیصلاح نظام مهندسی برگزار شد

 

 به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی استان ایلام امروز 1403/02/19 ، با حضور مدیر کل دفتر فنی استانداری ، مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ، نمایندگان راه و شهرسازی و شهرداری،نماینده کمیته مجریان و نیز رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، جلسه کمیته مبانی قیمت گذاری خدمات مجری ذیصلاح در برگزار شد


رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام، گفت : با توجه به مصوبه شورای تامین مسکن در خصوص قرارداد همسان مجریان و همچنین تعیین باره قیمت گذاری در مورد خدمات مجریان اولین جلسه کمیته کمیته مبانی قیمت گذاری خدمات مجریان ذیصلاح تشکیل و با حضور نمایندگانی از ارگانهای ذی‌ربط فعالیت خود را آغاز کرد.
.
مهندس مرادبیگی گفت: سازمان نظام مهندسی استان مطابق با مبحث دو مقررات ملی ساختمان فقط تکلیف و اختیار به تنظیم قرار داد همسان مجریان ذیصلاح را دارد
وی ادامه داد:هدف از تشکیل این کمیته سرو ساماندهی به امور مجریان، تعییین بازه قیمت گذاری خدمات مجریان و حذف صوری کاری است و این جلسات بصورت فشرده تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت
.

در ادامه مهندس منصورپور نماینده کمیته مجریان با تهیه چک لیست و بررسی خدمات مجری نسبت به ارائه نرخ پیشنهادی خدمات مجریان اقدام کرد.

 نماینده راه و شهرسازی نیز در ادامه گفت:هدف کلی این است شأن نظام مهندسی حفظ شود و هم اینکه مردم راغب به استفاده از خدمات مهندسی باشند.

مهندس قاسمی ادامه داد: مجریان باید در مقابل خدمات واقعی هزینه واقعی دریافت کنند.

مدیر کل دفتر فنی استانداری بیان کرد:باید خلأ های قانونی برطرف شوند و راهکاری برای ارئه خدمات مجری به افراد تحت نهاد های حمایتی ارائه گردد.

مهندس نادعلی پور با بیان اینکه در آینده قضاوت خواهیم شد ادامه داد: سازمان نظام مهندسی نقش مهمی در ارائه خدمات  و ساز را دارد و باید ارائه خدماتی رضایت عموم مردم را به دنبال داشته باشد.

مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: نظام مهندسی اگر می خواهد در جهت واقعی شدن خدمات و حق الزحمه مجریان گامی بردارد باید اقدام به بازرسی های مکرر و مستمر کند.
مهندس طهماسبی پور ادامه داد: مسیر نرخ گذاری بسیار شفاف در قانون اعلام شده و باید آن استناد شود.

در ادامه این نشست مهندس جهانی نماینده شهرداری با اشاره به اینکه تمام مسئولیت ایمنی در ساختمان بر عهده ی مجری است، بیان کرد:
مجریان با انجام درست وظایفشان می‌توانند به شهرداری ها هم کمک کنند.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان ایلام در پایان گفت: راه واقعی کردن نرخ مجریان ذی صلاح فرهنگ سازی، بازرسی، برگزاری همایش مشترک و خدمات واقعی ارائه کردن است.

لازم به ذکر است در پایان نشست مقرر شد بعد از بحث و بررسی  موارد مطرح شده در این جلسه در جهت تعیین قیمت خدمات مجری ذیصلاح در جلسات آتی تصمیم گیری شود.